Häufig gestellte Fragen

Hier vindt u de antwoorden op de veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen van klanten

Verzending

CommunityCorals ondersteunt de verkoper met verzending en zorgt er zo voor dat alleen gecertificeerde dierenverzending tegen de beste voorwaarden wordt aangeboden.

De gebruikelijke verzendkosten zijn € 23,90. Hier maken we gebruik van de koeriersdienst van Jungle-Express.de

Veel boeren hebben echter ook een eigen contract met het bedrijf General Overnight, kortweg GO!. De verzendkosten verschillen hier van en zijn te zien in de winkelwagen of bij het afrekenen.

In de artikelen is te zien welke verzendservice de boeren gebruiken.

De verzendkosten worden altijd per verkoperorder gemaakt, aangezien elke boer zijn dieren afzonderlijk moet verzenden.

Elke verkoper verkoopt vanuit zijn eigen locatie. Helaas resulteert dit in aparte verzendkosten voor elke verkoper. Ons systeem berekent de verzendkosten automatisch en je kunt zien wat de verzendkosten zijn bij het afrekenen voordat je de bestelling plaatst.

Neem gerust contact op met de verkoper via de ondersteunende functie in uw gebruikersaccount. De verkoper kan het verzendadres in de bestelling wijzigen.

Bij het bestellen vul je bij het afrekenen de gewenste leverdatum in. Dit is de datum waarop u uw levering wilt ontvangen.

De verkoper verzendt de bestelling dienovereenkomstig de dag ervoor en u ontvangt een verzendbevestiging zodra de verkoper de bestelling als "Bezorgd" heeft gemarkeerd.

Ja, alle koralen zijn ook af te halen. Geef gewoon "afhalen" op als verzendmethode bij het afrekenen.

De verkoper neemt na ontvangst van de bestelling contact met je op om het ophalen af ​​te stemmen en het exacte afhaaladres door te geven.

Volgorde

Om verzendkosten voor een volgende bestelling te vermijden, kunt u eenvoudig een nieuwe bestelling plaatsen en kiezen voor de verzendmethode “lokaal afhalen”. In de bestelnotitie vermeldt u vervolgens “Voeg toe aan bestaande bestelling” of iets dergelijks. De verkoper zal dan graag beide bestellingen samen verzenden.

Het is belangrijk op te merken dat de verzendmethode "Ophalen ter plaatse" al op de verpakking staat winkelwagen pagina is geselecteerd. Als u rechtstreeks naar de kassa probeert te gaan en de minimale bestelwaarde niet heeft bereikt, laat het systeem u niet naar de kassa gaan. 

Bij het bestellen vul je bij het afrekenen de gewenste leverdatum in. Dit is de datum waarop u uw levering wilt ontvangen.

De verkoper verzendt de bestelling dienovereenkomstig de dag ervoor en u ontvangt een verzendbevestiging zodra de verkoper de bestelling als "Bezorgd" heeft gemarkeerd.

De verkoper heeft de bestelling overgedragen aan de vervoerder en de bestelling verzonden. In dit geval wordt de bestelling als "Bezorgd" beschouwd. Je ontvangt de levering de volgende dag tussen 8 en 00 uur.

Ga hiervoor naar de FarmerShop van de verkoper en ga naar het tabblad "Beoordelingen". Als je iets bij deze verkoper hebt besteld, verschijnt er een masker voor het indienen van een beoordeling.

Om je bestelling te betalen, ga je naar de kassa en selecteer je de gewenste betaalmethode. Betaalmogelijkheden zijn Paypal, creditcard, SOFORT-overschrijving en een bankoverschrijving. In het geval van een bankoverschrijving is het belangrijk om ervoor te zorgen dat er voldoende buffer wordt ingepland bij het kiezen van de leverdatum. Het geld moet de dag vóór de verzenddag zijn ontvangen.

Alle bestellingen dienen vooraf betaald te worden. Ook dienen incasso's altijd vooraf betaald te worden aan CommunityCorals. Ter plaatse betalen is momenteel helaas niet mogelijk.

Contact en communicatie

CommunityCorals biedt verschillende mogelijkheden om in contact te komen met de boer. De aanvraagfunctie wordt gebruikt voor vragen vooraf over een bestelling. Zowel in het artikel als in de boerenwinkel staat een knop “Stel een vraag”. De verkoper wordt onmiddellijk per e-mail op de hoogte gebracht van uw verzoek.

U vindt uw openstaande verzoeken onder Mijn account - Vragen

Als je vragen hebt over een bestelling die je al hebt geplaatst, kun je gebruik maken van de supportfunctie. Ga naar dit Mijn account - Bestellingen en maak een bijbehorend ondersteuningsticket aan via "Contact opnemen met verkoper".

Let ook op onze principes voor communicatie op CommunityCorals.

Dienovereenkomstig is het over het algemeen niet toegestaan ​​om de berichtensystemen van CommunityCorals te misbruiken:

  • om spamberichten te versturen
  • om aankopen of verkopen van items buiten CommunityCorals aan te bieden
  • om bedreigingen of berichten met aanstootgevende, vulgaire of haatdragende inhoud te verspreiden
  • om persoonlijke informatie (anders dan namen) uit te wisselen, zoals e-mailadressen, telefoonnummers of andere contactgegevens
  • om virussen, malware of andere programmacode te verzenden die met kwade bedoelingen is gemaakt

CommunityCorals behoudt zich het recht voor om berichten te beoordelen die via de CommunityCorals-berichtensystemen zijn verzonden; in voorkomend geval kan dit de verzending vertragen of blokkeren. Dit is hoe we ons beschermen tegen frauduleuze of verdachte activiteiten of schendingen van de Servicevoorwaarden van CommunityCorals.

Als u rechtstreeks contact wilt opnemen met CommunityCorals, helpen wij u graag verder in**@co***************.de">in**@co***************.de beschikbaar.

klachten

Als je een probleem hebt met je levering, kun je eenvoudig een supportticket openen. Ga naar dit Mijn account - Bestellingen en maak een bijbehorend ondersteuningsticket aan via "Contact opnemen met verkoper".

U kunt hier uw probleem omschrijven en de verkoper ontvangt direct een e-mailmelding. Onder Mijn account - Ondersteuningstickets u kunt meer informatie toevoegen en foto's uploaden.

Houd er bij klachten over de schade in de dierenzending rekening mee dat hier in de Algemene Voorwaarden duidelijke specificaties worden gemaakt. Gewoonlijk moet schade bij aankomst worden gedocumenteerd en moeten foto's van de dieren in de bak binnen 4 uur na aankomst worden verstrekt. Onze verkopers zijn meestal erg meegaand, maar schade die laat in het zwembad ontstaat, kan meestal niet door de verkoper worden gedekt.

gebruikers account

Ja, we hebben besloten dat klanten zich moeten registreren om te kopen en te communiceren met onze boeren.

Dit zorgt ervoor dat alle functies gebruikt kunnen worden en dat u als klant alle bestellingen kunt volgen. Als geregistreerde klant kunt u uw gegevens beheren, bestellingen bekijken en volgen, winkels volgen, een lijst van uw favoriete winkels samenstellen, winkelbeoordelingen doorgeven en nog veel meer

Schrijf je eenvoudig in op ABONNEREN

algemeen

Community Corals is een online marktplaats voor in gevangenschap levende koralen, waar particuliere en commerciële koraalkwekers en natuurbewuste koraalliefhebbers samenkomen om bij te dragen aan de bescherming van natuurlijke riffen en te genieten van de gemeenschappelijke hobby.

Kopers vinden een brede selectie van duurzaam gekweekte koralen tegen een eerlijke prijs.

Community Corals biedt koraalkwekers (en degenen die dat willen worden) een platform waarop ze een breed scala aan kopers kunnen bereiken en hun uitlopers snel en gemakkelijk kunnen aanbieden.

Kopers en verkopers profiteren van speciale voorwaarden voor expresverzending, waardoor levende dieren inclusief alle benodigde verzendmaterialen kunnen worden verzonden tegen een prijs vanaf € 18,90.

Diverse koraalkwekers en handelaren bieden hun koraaluitlopers aan op CommunityCorals. Om de verzendkosten zo laag mogelijk te houden kies je best 1-2 koraalkwekers uit die voor jou de meest interessante aanbieding hebben. Vervolgens kunt u de uitlopers toevoegen aan de winkelwagen en een bestelling plaatsen. Het aantal verkopers bepaalt ook de hoogte van de verzendkosten, aangezien deze per verkoper/verlader worden gemaakt.

Bij de bestelling geeft u uw gewenste leverdatum op en kunt u direct betalen met alle gangbare betaalmethoden inclusief kopersbescherming.

De boer krijgt informatie over de bestelling en wij laten de koralen volgens zijn specificaties ophalen en voor 12 uur op de door u gewenste datum bij u afleveren.

Als er tijdens de orderverwerking vragen en verzoeken ontstaan, kunnen de boeren worden gecontacteerd via de "aanvraag" of "ondersteuningsfunctie".

 

 

Onder een koraal in gevangenschap verstaan ​​we als minimale eis dat de massa van het moederkoraal na fragmentatie niet kleiner mag zijn dan bij ontvangst. Volgens onze definitie wordt de massa die in het aquarium is gegroeid beschouwd als een in gevangenschap gekweekt koraal.

Dit zijn de minimale eisen die wij aan een nakomeling stellen, maar wij zijn van mening dat door de verkoop van zo'n uitloper al een bijdrage is geleverd aan de bescherming van de riffen en het dier gewend is aan de omgeving van het aquarium. 

Naast de gebruikelijke in gevangenschap gekweekte koralen die op CommunityCorals worden aangeboden, hebben verkopers ook de mogelijkheid om in gevangenschap levende koralen van buitenlandse kwekerijen aan te bieden. Deze zijn duidelijk gemarkeerd met het trefwoord "Farm nakomelingen" om onderscheid te maken voor de klant.

Onze visie is om koralen te verhandelen tussen CommunityCorals-leden gedurende vele generaties, en zo bij te dragen aan de bescherming van riffen en het behoud van soorten.

Aan het begin van CommunityCorals wijdden we ons volledig aan het onderwerp van het puur aanbieden van in het aquarium gekweekte nakomelingen van koralen. In de loop van de tijd hebben we echter moeten toegeven dat het simpelweg niet mogelijk is om te controleren of een koraal daadwerkelijk in het aquarium is gegroeid, wat tot veel conflicten met verkopers en klanten heeft geleid. 

Om deze reden geven we verkopers en klanten nu de mogelijkheid om koralen aan te bieden of te kopen die afkomstig zijn van kwekerijen, tankliquidaties en wilde vangsten. Omdat we geen wilde vangsten willen promoten, zijn ze verborgen op de hoofdpagina van de winkel en in de categorieën. Wilde vangsten zijn daarom alleen direct in de boerenwinkel van de betreffende verkoper te vinden.

De oorsprong van elk koraal wordt getoond in het artikel, waarmee we hopen transparantie over de oorsprong hier te garanderen.

Als u zich als verkoper wilt registreren, kan dat eenvoudig HIER .

Meer informatie over verkopen vind je op CommunityCorals HIER

 

U vindt er een "korte" beschrijving van het verkoopproces HIER.

Nog korter:

  1. Je stelt je uitlopers in
  2. Een klant koopt bij jou
  3. Je ontvangt een bestelling en een betaald verzendlabel
  4. U geeft uw pakket af bij het nabijgelegen UPS AccessPoint
  5. Je neemt je geld op

Bij vragen kunt u contact met ons opnemen via Whatsapp op 0176/45691439.

Wanneer een bestelling wordt geplaatst, betaalt de klant eerst aan CommunityCorals. Zodra de bestelling is gemarkeerd als verzonden, is het verkoopbedrag minus de verkoopkosten beschikbaar als tegoed op de rekening van de verkoper. Dit bedrag kan op elk moment worden opgenomen.

Wat als ik meer vragen heb?

U kunt natuurlijk ook direct contact met ons opnemen

Contact